This is a genuine Cartier fountain pen, belonging to the Must Trois Anneaux series, in the most expensive and rare 'Chinese' genuine lacquer finish.

The genuine lacquer finish is one of the most expensive and complex, and both pens and lighters coated in genuine lacquer belong to the most expensive series, and are comparable in cost to sterling silver models.

In this case, the lacquer is 'Lapis-lazuli' blue, a very rare colour among these Cartier pens, but still a true classic, a connoisseur's and collector's item, and what is more, very easy to use, both by a female and a male hand.

The blue 'lapis' is really hard to find, among Cartier fountain pens, in fact I believe the production ratio with the classic blue, the so-called 'night blue', and also the 'cobalt blue', is no less than 1 to 5.................................

This pen is absolutely new, unused, never inked even for testing, and comes complete with the original box, booklets and blank warranty.

The list price was 965,000 lire in the mid-1990s, but it would certainly be much more expensive today, probably close to 1000 euros at least.

The nib, in 18k gold, is size F, and the pen is 138mm long.

I guarantee that the pen is new never used and is an original Cartier product.

Complete with original box, outer slipcase and accompanying booklets.


Trattasi di una penna stilografica originale Cartier, del tipo Must Trois Anneaux, nella più costosa e rara finitura in vera lacca "cinese".

Il rivestimento in vera lacca è tra i più costosi e complessi, e sia le penne che gli accendini rivestiti in vera lacca appartengono alle serie più costose, e sono paragonabili, come costo, ai modelli in argento massiccio.

In questo caso la lacca è di colore blue "Lapislazzulo", un colore molto raro tra queste penne di Cartier, comunque sempre un vero classico, da intenditore e da collezionista, e per di più molto facile da usare, sia da una mano femminile che maschile.

Il blue "lapis" è veramente difficile da reperire, tra le penne stilografiche di Cartier, infatti credo che il rapporto di produzione con il blue classico, il cosiddetto "blue notte", ed anche il "blue cobalto", sia non meno di 1 a 5.................................

Questa penna è assolutamente nuova, inusata, mai inchiostrata neppure per test, ed è completa della scatola originale, dei libricini e della garanzia in bianco.

Il prezzo di listino era di 965.000 lire a metà anni '90, ma sarebbe oggi certamente ben più costosa, probabilmente vicina ai 1000 euro almeno.

Il pennino, in oro 18k, è di misura F, e la penna è lunga 138mm.

Garantisco che la penna sia nuova mai usata e che sia un prodotto originale Cartier.

Completa della scatola originale, della controscatola esterna e dei libricini di corredo.