HAGENEY, Wolfgang (directed and edited by), Black Africa Impressions. Graphic & Color & Fashion & Design

Roma - Milano, Edizione Belvedere 1983

Testo di Wolfgang Hageney (in inglese, italiano, tedesco, spagnolo, francese). Numerose illustrazioni a colori  e in bianco e nero a piena pagina con patterns grafici e tessili africani

4to (cm 32,5x24,5), pp. 208, Rilegato (hardback)
Molto buono (Very Good)

Isn't African culture a fascinating mine of resources just as much now in the present as it has been in the past? And hasn't modern art profitted from this fact up until now? Afro-culture is vitally alive. Africa, with its “primitive art” still possesses an immeasurablepotential: originality, spontantaneity, instict, imagination and self-confidence. This book shows African folkore transformed into graphic design, where nature, light, color, lifestyle, environment, clothing and jewellery are symbolically represented. The resulti is a free graphic interpretation of the African form of expression and creation. BLACK AFRICA is an ornamental/decorative style of art – a travel guide fo the senses.

La cultura africana non è una miniera affascinante di risorse nel presente come lo è stata in passato?  La cultura afro è vitale. L'Africa, con la sua "arte primitiva", possiede ancora un potenziale incommensurabile: originalità, spontaneità, istinto, immaginazione e fiducia in se stessa. Questo libro mostra il folklore africano trasformato in grafica, dove la natura, la luce, il colore, lo stile di vita, l'ambiente, l'abbigliamento e i gioielli sono simbolicamente rappresentati. Il risultato è una libera interpretazione grafica della forma africana di espressione e creazione. BLACK AFRICA è uno stile artistico ornamentale/decorativo - una guida di viaggio per i sensi.