Matte Black Parker 25, the first version made in England in 1978 with an epoxy resin finish in black
It's an all metal pen with a one-piece collector, specially designed to handle air travel. The Pen became very popular, because it was an excellent writer virtually indestructable. 
The production technique was relatively new for a fountain pen, at that time, because the body was made with a deep draw press which simply used a single round piece of metal. The shape is unique since the back of the pen is thinner than the front end, stepped down without really being tapered. It has not the classic Parker arrow clip but sported a totally square clip, with the parker logo in a square plastic emblem.
The barrel is in steel with hard black plastic section, the nib is easily replaceable. The nib is in steel and knows to be sturdy and a good writer. 
The pen is brand new and never inked.
This version in black resin was discontinued after a few years of production resulting in a limited edition compared to the satin steel version.
I sell the pen as found in my family collection, with the 2 original cartridges and the original box without the transparent cover.
Fell free to contact me for other pictures or informations.
Good purchase!


Parker 25, la prima versione della penna realizzata in Inghilterra nel 1978 con finitura in resina epossidica nera.
E' una penna interamente in metallo con una sezione monopezzo, appositamente progettata per gestire i viaggi aerei. La penna divenne molto popolare per la qualità di scrittura e la robustezza.
La tecnica di produzione fu innovativa, per l'epoca, per una penna stilografica, perché il corpo era realizzato con una pressa metallica a partire da un monopezzo di acciao rotondo. La forma è unica con la parte posteriore più sottile rispetto alla parte anteriore, sfinando gradualmente. Non ha la classica clip a freccia Parker ma ha una clip totalmente squadrata, con il logo Parker in un emblema quadrato di plastica.
Il fusto è in acciaio con sezione contenente il conduttore in plastica nera dura, il pennino è facilmente sostituibile. Il pennino stesso è in acciaio ed è conosciuto per essere robusto e molto scorrevole.
Questa versione in resina nera fu discontinuata dopo pochi anni di produzione determinando una tiratura limitata rispetto alla versione in acciaio satinato.
La penna è nuova e mai inchiostrata.
Vendo la penna come trovata nella mia collezione di famiglia, con le 2 cartucce originali e la scatola originale senza il coperchio trasparente.
Contattatemi per altre foto od informazioni.
Buon acquisto!